BUDÍ DOJEM, JAKO BY TU BYLY ODJAKŽIVA: KŘIŠŤÁLOVÉ GLÓBY MOSER ALE SLAVÍ V ROCE 2022 SYMBOLICKÝCH 22 LET SVÉ EXISTENCE

BUDÍ DOJEM, JAKO BY TU BYLY ODJAKŽIVA: KŘIŠŤÁLOVÉ GLÓBY MOSER ALE SLAVÍ V ROCE 2022 SYMBOLICKÝCH 22 LET SVÉ EXISTENCE

Za necelý měsíc bude v plném proudu 56. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.  Pro vítěze jednotlivých soutěžních kategorií jsou již připraveny dobře známé festivalové ceny. Charakteristický křišťálový glóbus v obětí půvabné ženské siluety budí dojem, jako by tu byl odjakživa, symbolem festivalu se ale stal až od roku 2000. Dvaadvaceti letům křišťálových glóbů, respektive partnerství mezi festivalem a sklárnou Moser předcházel vznik návrhu na novou podobu festivalových cen. 

Původní cena Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary měla tvar typické karlovarské oplatky, která byla umístěna v krabici od filmu. Kvůli svému tvaru byla nepraktická a jen těžko uchopitelná, což občas dokonce komplikovalo hladký průběh slavnostních ceremoniálů. Nejužší tým MFF KV se proto v roce 2000 shodl na změně, jejíhož návrhu se ujal Tono Stano.

Sklo v tomto návrhu hrálo klíčovou roli a s jeho zpracováním pro významnou mezinárodní kulturní událost v Karlových Varech byla oslovena zcela logicky místní, ale mezinárodně uznávaná sklárna Moser. Dnes důvěrně známá cena symbolizuje práci filmových tvůrců, jejich potřebu uchopit něco velkého a často abstraktního. Jakkoli toto uchopení, respektive objetí křišťálového glóbu ženskou figurou působí samozřejmě, není jednoduché ho dosáhnout. Napasovat křišťálový objekt do náručí siluety „patřící“ Emě Černákové, druhé vicemiss ČR 2001, vyžaduje precizní broušení do ideálního tvaru. Jedině díky umu sklářů, kteří každé z cen trpělivě věnují svou pozornost a péči, bronzová soška s na milimetry přesně vybroušeným glóbem nakonec doslova splyne.

 Pevné, více než dvě dekády existující je i spojení MFF KV a sklárny Moser. „Spolupráce naší sklárny s týmem karlovarského festivalu se v rámci místa jeho konání nabízí jakoby samozřejmě. My ji ale jako samozřejmou rozhodně nevnímáme,“ říká Martina Jirásková, marketingová ředitelka značky Moser, a dodává: „Po letech 2020 a 2021, kdy se festival konat nemohl, nebo alespoň ne v tradičním čase a podobě, si velmi vážíme toho, že jsme měli společně na co navazovat, a přejeme všem, kdo se podílí na přípravě 56. ročníku, úspěšnou sezónu.“

Stáhnout tiskovou zprávu

Mohlo by vás zajímat

MOSER OTEVÍRÁ BRUSIČSKOU DÍLNU V NOVÉM BORU

MOSER OTEVÍRÁ BRUSIČSKOU DÍLNU V NOVÉM BORU


MOSER OTEVÍRÁ BRUSIČSKOU DÍLNU V NOVÉM BORU

Sklárna Moser zahájila tento týden provoz brusičské dílny v Novém Boru.  Rostoucí poptávku po moserovském křišťálu tak pomohou uspokojit skláři z města, které je známé tradicí a mistrovstvím ve sklářském odvětví proslavilo. Sklárna plánuje objem zakázek i pracovních pozic pro...

EXPOZICE MOSER NA DUBAI DESIGN WEEK BYLA  DUETEM MISTRA RYTCE A JEHO PŘEDLOHY

EXPOZICE MOSER NA DUBAI DESIGN WEEK BYLA DUETEM MISTRA RYTCE A JEHO PŘEDLOHY


EXPOZICE MOSER NA DUBAI DESIGN WEEK BYLA DUETEM MISTRA RYTCE A JEHO PŘEDLOHY

Sklárna Moser odstartovala novou etapu na výstavě Downtown Design (9.–12. 11. 2022) v rámci Dubai Design Week, největšího veletrhu designu v oblasti Středního východu. Netradiční prezentace tradičního českého výrobce křišťálu byla napínavou podívanou, ukázkou skutečného řemesla, duetem mistra...

DARUJTE UNIKÁTNÍ KŘIŠŤÁL, OŽIVÍTE SVÁTEČNÍ ATMOSFÉRU

DARUJTE UNIKÁTNÍ KŘIŠŤÁL, OŽIVÍTE SVÁTEČNÍ ATMOSFÉRU


DARUJTE UNIKÁTNÍ KŘIŠŤÁL, OŽIVÍTE SVÁTEČNÍ ATMOSFÉRU

Ať už se rozhodnete trávit Vánoce kdekoli a jakkoli, nezaměnitelné kouzlo jim může dodat právě křišťál Moser.  V naší sklárně věříme v hodnotu tradic už 165 let. K letošním Vánocům jsme proto připravili originální nápojové sety „opletené“ zimními motivy, stejně jako...